Alapszolgáltatási központ (Idősek klubja)
Elérhetőségek:
7026 Madocsa, Fő u. 22.
Telefonszám: 0675-701-000 (munkanapokon 7:30 – 15:30)
Intézmény vezető: Tarczal Gyuláné
Madocsa Önkormányzata, a rászorultak részére személyes gondoskodást nyújtó ellátásokat biztosít. Személyes gondoskodás keretében az alapszolgáltatások biztosítása érdekében Alapszolgáltatási Központot működtet 2010 óta.
Feladatai közé tartozik:
- Idősek nappali ellátása
- Szociális étkeztetés
- Házi segítségnyújtás
- Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
Nappali ellátás – Idősek Klubja
- Nappali ellátást nyújtó intézmény elsősorban a saját otthonukban élők részére biztosít lehetőséget a napköziben tartózkodásra, étkeztetésre, társas kapcsolatokra, a szabadidő kulturált eltöltésére, alapvető higiéniai szükségletek kielégítésére, rendszeres egészségügyi gondozásra.
Szolgáltatási elemek:
- Tanácsadás
- Készségfejlesztés
- Háztartási vagy háztartást pótló segítségnyújtás
- Étkeztetés
- Esetkezelés
- Felügyelet
- Gondozás
Házi segítségnyújtás:
- A házi segítségnyújtás során a madocsai lakosok segítése történik, lakóhelyükön önálló életvitelük fenntartásával. Ennek keretein belül lehetőség van arra, hogy az ellátásukban segítséget igénylők meleg ételhez jussanak, bevásároljanak számukra, a házi gondozónők elvégezzenek kisebb háztartási munkákat, bonyolítsák az ellátottak ügyeit stb.
Szociális étkeztetés:
- A szociális étkeztetés keretében azok a szociálisan rászorultak részesülnek ellátásban, akik önmaguknak, illetve eltartottjaik számára ezt tartós, vagy átmeneti jelleggel biztosítani nem tudják.
Étkeztetés kérhető helyben fogyasztásra, kiszállítással, illetve elvitelre.
Jelrendszeres házi segítségnyújtás:
- A saját otthonukban élő, egészségi állapotuk és szociális helyzetük miatt rászoruló, a segélyhívó készülék megfelelő használatára képes időskorú, vagy fogyatékos személyek részére, az önálló életvitel fenntartása mellett felmerülő krízishelyzet elhárítása. Segítségével fenntarthatók a biztonságos életvitel feltételei, krízishelyzetben lehetőséget nyújt az ellátást igénybe vevő személynél történő gyors megjelenésre, és segítségnyújtásra. A helyszínen történő haladéktalan megjelenés, a segélykérést kiváltó probléma megoldására azonnali intézkedés megtétele. Szükség esetén egészségügyi, vagy más szociális ellátás kezdeményezése.